Simhallen # 2

badtanten

Ni kanske minns de dryga gubbarna från simhallen-inlägget i maj?

Nu är vi i Malmö istället, vilket har gått bra. Men 50 sträckor simning och 7 kilometer cykling avklarades i ett rasande tempo förra veckan. Jag blev nämligen arg på en kärring i badhuset som trodde hon kunde skälla ut mig.

Jag är fullt medveten om regeln att man inte ska ha badkläder på när man duschar, den står på skyltar var man än vänder sig om i badhuset. Eftersom jag hatar att lägga mina badkläder på det förmodligen fotvårtsinfekterade duschgolvet, och inte krångla mig på ett ben med att försöka få på badkläderna brukar jag ha bikinitrosorna vid knäna när jag duschar innan jag ska ut. Vitala delar duschas liksom då. Så när jag var färdig, dragit upp bikinitrosorna och spatserat iväg mot dörren ut till själva simhallen hör jag en irriterande skånsk, gnällig röst säga:

– Man doschar utan badklaeder!!
Jag vänder mig om.
– Ja? Jag vet. Jag gjorde det, sa jag.
Kärringen, som är ett benigt, krokryggat russin i 70-årsåldern med en skitful badmössa fortsätter med en snörpt min:
– Ja, det saug jag inte att du giorde.
– Nähä, men det gjorde jag. Jag har ju tagit på mig badkläderna för att gå ut nu och..
Kärringen skiter i mig och vänder sig om. Hon har uppenbarligen helt bestämt sig för att inte lyssna, men jag gör ett sista försök till att få hennes uppmärksamhet.
– Ursäkta? URSÄKTA? När hon struntar i att reagera ropar jag FJANT efter henne och går in i simhallen istället.

Vem är hon att leka nån himla duschvakt? Är jag en bakteriefara som har bikinitrosorna vid knäna innan bad? Om fittan är det viktigaste att ha rent, hur ska man ändå kunna göra nåt sånt med duschstrålar endast i taket? Är tuttarna lika viktiga? De är ju trots allt bara hud.

Ps. Jag hatar inte skånska. Jag hatar den fulskånska som hon använder som gör att folk låter argare än vad de är.

0 Responses to “Simhallen # 2”



  1. Kommentera

Kommentera

Sanslös

Mest lästa inlägg


