Simhallen

simhallen

Vi simmar tre gånger i veckan. Det går oftast bra förutom att simhallen inte är särskilt stor, och när ”lekdelen” av bassängen är öppen har man bara en sträcka att simma på. Denna regeln gäller alltid, förutom vissa tider (mellan 06.00 och 08.00) då det endast är motionssim. Då finns det genast en hel till, större sida att vara på.

Problemet är att strax efter sju kommer det alltid en armada av äckliga, arroganta jävla gubbar och tar upp hela leksidan. De är kanske fem stycken rödtjocka speedosgubbar som ockuperar den stora halvan av hela simhallen. Jag hatar dom. De representerar för mig höga chefer som diskriminerar allt och alla utom deras egna intressen och välbefinnande. Så fort de kommer in i bassängen börjar alla trängas på den lilla sträckan igen. Vad gör de då? De följer inte de enkla reglerna som finns för simmet. Dvs:

1. Simma i simriktningen. I en oval mot klockan. Flera skyltar uppmanar om detta.
2. Var inte ivägen för andra simmare.

De simmar på rad, MOT simriktningen så alla måste flytta sig, och fruktansvärt gubblångsamt. Efter en vända håller de till vid kortsidan av bassängen och pratar gubbsnack. De täcker alltså upp hela kortsidan med sina leverfläckiga flintar när de har sin ständiga simjunta. Detta gör att man inte kan vända ordentligt, jag vill gärna skjuta ifrån med fötterna och känna att jag har lite fart. Med dom ivägen som först gör att man fan inte kan simma ordentligt och sen sätter sig och gör att man inte kan vända ordentligt HELLER, gör mig fruktansvärt irriterad. Men det finns en enkel lösning på problemet.

Om de behagade flytta sig några meter till vänster i bassängen hamnar de bredvid/under vattenrutschkanan som finns på den sidan. Man kan ändå inte simma på den sträckan eftersom slutspurten av kanan är där. Håller de sig där kan man alltså lugnt simma vidare. Så jag simmade fram till helvetena, frågade dem artigt om de inte kunde flytta sig några meter åt det hållet så de slapp vara ivägen för oss andra som verkligen simmar. En av gubbarna skrattade. ”Vi är för gamla för vattenrutschkana, höhöhö!” Jag sa att jag var allvarlig, att det vore bra om de kunde flytta sig, det var ju bara några meter från där de brukade sitta. Då replikerade en annan gubbe med ”men jag har ju flyttat mig så du kan vända här.” Han hade alltså flyttat sig 40 centimeter åt andra hållet. Han menade att jag skulle vända MELLAN två gubbar med alldeles för liten plats i mellan.

Jag är alltså en 20-årig tjej i en fucking bikini som ska, enligt honom, vända mig i vattnet MELLAN två 60plusare, hamna okristligt nära deras jävla rövar och med tre andra äckelgubbar som tittar på? Då har jag ju all anledning i världen att tro att de är gubbsjuka allihopa. Dessutom brukar gamla människor alltid tjata om att unga inte har nån respekt för de äldre. De har då fan inte respekt för nån, speciellt inte mig som är en ung tjej. När jag är med om sånt här märks det verkligen att ingenting kommer nånsin hända på jämställdhetsfronten så länge såna där människor finns.

Nästa gång vi ska till simhallen säger jag fan åt personalen att be dem simma som folk. Det hjälpte ju uppenbarligen inte när jag gjorde det. (Simmar man från klockan sex är det en valross som dränker en istället, så det är inget alternativ för att slippa idiotpuckolökkukgubbarna.)

10 Responses to “Simhallen”


  1. 1 Invalida 20 maj 2009 kl. 9:27 e m

    Hahahah åh, bästa inlägget. ”hamna okristligt nära deras jävla rövar och med tre andra äckelgubbar som tittar på?” fint citat.

  2. 4 Louise 31 maj 2009 kl. 8:11 e m

    fan vad bra du är som sa ifrån! gubberi förstör så mycket. du är grym!

  3. 5 björn 27 juni 2009 kl. 5:54 e m

    Kål ja, fantastiskt. Gubbiga kålhuvven i simbassänger däremot är inte lika trevligt att frossa i. En update i ämnet vore önskvärt!

    • 6 sanslos 28 juni 2009 kl. 3:15 e m

      Jag har faktiskt inte sett till gubbarna på flera veckor nu, jag hoppas de har dött av överdriven masturbering eller flintpolerande i bastun.😀

  4. 7 Joun 22 juli 2009 kl. 3:57 e m

    Word!! Har en del såna där på mitt gym också…

  5. 8 anna 30 juli 2009 kl. 7:06 e m

    what!? jag blir så irriterad på sånt skit. de äldre klagar så mycket på att yngre människor inte visar respekt och jada jada. men jag tycker att det ofta är äldre som är inskränkta och inte kan visa respekt mot de yngre. som om de skulle vara bättre just för att de levt längre. såklart finns det undantag. men folk som beter sig sådär eller är allmänt taskiga gör mig så arg.

    dock skriver du på ett roligt sätt, så det var ju underhållande att läsa om gubbajävlarna. (för att inte bara vara gnällig & negativ då)


  1. 1 Simhallen # 2 « sanslös Trackback vid 23 november 2009 kl. 11:06 e m

Kommentera

Sanslös

Mest lästa inlägg


